Tuesday, August 3, 2010

Jalan Loke Yew

Assalamualaikum & Salam Sejahtera & Ohayou ,










 Menghala ke Kajang                                  Menghala ke Pusat Bandar
31hb Julai pukul  6.52ptg                            2hb Ogos 2010 pukul 6.47 pagi

Wassalam & また 

16 comments:

  1. Ohayou:)
    gambarajah menunjukkan kesesakan lalu lintas di bandaraya tidak kira masa.keadaan ini berpunca daripada penduduk negara kita yang tidak mahu berkongsi kereta.Jadi, saya berharap pihak berkuasa mengambil tindakan selanjutnya dengan membuat jalanraya yang baru.

    Arigato!!

    ReplyDelete
  2. puncanya perkara ini adalah diri kita sendiri.kita boleh melkukan pelbagai inisetif utk mengelakkan perkara ini daripada berlaku seperti berkongsi kereta.

    ReplyDelete
  3. perkara ini berlaku akibat jalan raya yang penuh dengan kereta tidak kira nasional atau tidak...
    4m anis m 18

    ReplyDelete
  4. 4M-33
    Kesesakan lalulintas di Malaysia tidak pernah berkurang walaupun telah diperketatkan undang-undang . Hal ini kerana , sikap pemandu yang keras kepala , melanggar peraturan jalan raya . Perkara ini perlu diselesaikan secepat mungkin untuk mencapai misi negara dalam mengurangkan kesesakan jalan raya di Malaysia . Semua pihak wajib memainkan peranan dalam menangani masalah ini .

    ReplyDelete
  5. 4m-32 nabilla
    saya berharap pihak berkuasa dapat mengatasi masalah kesesakan lalu lintas yang semakin teruk.

    ReplyDelete
  6. 4m-9 liyana

    pada masa kini kenderaan di jalan raya semakin sesak terutamanya di jalan loke yew. keadaan menjadi semakin buruk apabila hujan.

    ReplyDelete
  7. masayarakat zaman sekarang semuanya ingin meggunkn kenderaan sendiri.bilangan kereta juga semakin bhertambah.faktor inilah yang menyebabkan kesesakan lalu lintas seperti ini.terutamanya pada musim perayaan.diharap pihak kerajaan dpt berbuat sesuatu untuk membendung masalah ini.

    ReplyDelete
  8. 4m-nur amalina bt mazlan.gmbar diatas menunjukkan bahawa pengguna jln raya membawa kereta melampui had tidak kira pd waktu siang,hujan mahupun malam.isu ini perlu di ambil tindakan bagi mengurangkan kemalangan jln raya lagi2 pd musim cuti nnti.

    ReplyDelete
  9. Atiqqah bt Mohamed HattaAugust 7, 2010 at 9:07 AM

    tindakan segera perlu diambil agar fenomena ini tidak melarat.pihak kerajaan hendaklah sentiasa peka dengan isu ini.banyak inisiatif dapat dilakukan sebenarnya.

    ReplyDelete
  10. jamilah binti shamsudin-11August 7, 2010 at 9:10 AM

    4m-11.jamilah binti shamsudin
    ganbar di atas menunjukkan jalan raya yang sesak.Saya dapat lihat jalan tersebut agak sesak walaupun masih pagi.Oleh itu pihak berwajib haruslah memikirkan cara/jalan untuk menyelesaikan masalah ini.Selan itu para pengguna haruslah bertolak ansur dengan berkongsi kereta/menggunakan perkhidmatan awam agar masalah ini tidak terus-menerus membelenggu negara kita sekaligus menjadikan negara kita di mata pengunjung yang berada di negara kita.

    ReplyDelete
  11. ohayou..
    masalah ini berlaku, mungkin berpunca daripada individu itu sendiri. jadi, sebagai pengguna jalan raya yg bertanggungjawab, kita seharusnya mencari inisiatif tersendiri. sebagai contoh, kita boleh berkongsi kereta dan menggunakan perkhidmatan kenderaan awam yg sudah sedia ada. pihak kerajaan juga haruslah bertindak dalam hal ini. bagi saya, masalah ini boleh dibendung jika semua pihak dapat memberikan kerjasama.

    ReplyDelete
  12. assalamualikum....
    hmmm pagi sesak malam pun sesak....
    haihh ble nak kosong ni...

    ReplyDelete
  13. assalamualaikum..
    bkn nk cite ape lah...
    sbb sye jrg lalu jln nie...
    syahril kate sesak!!!
    saket ati sume pihak!!!
    ish!!

    ReplyDelete
  14. 4M31-A'limah
    isu kesesakan lalu lintas tidak akan menemui titik noktahnya selagi semua pihak daripada kerajaan termasuk kita sendiri bekerjasama berganding bahu bagi menyelesaikan masalah ini.

    ReplyDelete
  15. iffah nadhirah mohamedAugust 7, 2010 at 9:14 AM

    4M-10 Iffah
    pada pendapat saya, antara punca utama kesesakan lalu lintas ialah kerana sistem jalan raya di negara kita yang masih berada pada tahap yang lama. Berdasarkan konsep gagasan MALAYSIA 2020, negara Malaysia ingin mencapai tahap 'negara maju' pada tahun 2020. jika kita lihat semua negara maju di dunia ini mempunyai sistem jalan raya yang sangat baik dan teratur. oleh itu, jika Malaysia ingin mencapai tahap negara maju, pembaharuan dan pembaikan perlu dilakukan segera kerana kita hanya mempunyai tempoh selama 10 tahun sebelum tahun 2020.

    ReplyDelete
  16. memang sesak dan menyukarkan semua pihak...saya harap semua bersabar

    ReplyDelete